Pzt07ŞubTüm GünPz13Senaryo Yazarlığı AtölyesiNESİN KÖYLERİ | 2022
Tarih: 7-13 Şubat 2022 (Köy’e geliş 6 Şubat, Köy’den ayrılış 13 Şubat) Genel Bilgi: Yaratıcılığın temelleri/ Hikâye Anlatımı ve Dramaturji/ Sana Özel Olanı Yazabilme Cesareti/ Oynanabilir ve
Tarih: 7-13 Şubat 2022 (Köy’e geliş 6 Şubat, Köy’den ayrılış 13 Şubat)
Genel Bilgi: Yaratıcılığın temelleri/ Hikâye Anlatımı ve Dramaturji/ Sana Özel Olanı Yazabilme Cesareti/ Oynanabilir ve yönetilebilir bir senaryo yazmak/ Senaryoda Berraklık
Amaç: Yazmak bize zor gelir. Kendimizle yüzleşmek zorunda kalırız. Eksikliklerimizle, utançlarımızla ve karanlık taraflarımızla. Bu derste zihnimizdeki hikâye kıvılcımlarını bitmiş çekilebilir ve oynanabilir bir senaryoya nasıl dönüştürürüz onu öğreneceğiz.
Hedef Kitle: Senaryo yazmayı öğrenmek isteyen, veya senaryo konusunda yeni bir bakış açısı kazanmak isteyen +16 herkes.
Ücret: Program ücretine konaklama, yemek, temel ihtiyaçlar ve eğitim dahildir. Tek kişilik oda konaklaması: 3850 TL. Çift kişilik ve 1+1 oda konaklaması (kişi başı): 3080 TL. Koğuş konaklaması: 2695 TL.
Kontenjan: 12 kişi.
İletişim Kişisi: Aycan Şahin – aycansahin@nesinkoyleri.org
Eğitimciler:
Program:
Gün 1 “Giriş Dersi”
• Derste yazılacaklardan bahsedilmesi
• Derste kullanılacak methodlar.
• Yazarın sorumlulukları.
• Okuyucu olmak
• Derste Tartışma: Neden Film yapmak isteriz ?
• Senaryonun ilk 3 sayfasının sınıfta yazılması.
Gün 2 “İlham”
• Yeni fikirler için nerelere bakmalıyız?
• Fikirlerinizi görselleştirme methodları.
• Dramaturjinin prensipleri
• Gün içinde görsel olarak dikkatinizi çeken şeyleri notlandırma alışkanlığı.
• Algılanan gerçekliğin keşfi.Hayatın bir anını gerçek veya hakiki yapan öğeler nedir?
(Atmosfer, hareket, derinlik, ışık, doku)
• Derste Tartışma: Seyircinin bakışını kontrol etme, Seyirci nereye bakar ?
Gün 3 “Senaryonuzun Hakim Fikri (Premise)”
• Senaryonuzun başlangıç ve bitiş imgesi
• Hikâyeye nerede başlamalı nerede bitirmeliyiz?
• Hakim Fikri nasıl yazarız?
• Sebep ve Sonuç
• (Shot – Scene – Sequence – Act )
• Durumlar ve Olaylar
• Stil ve Yapı
• Derste Tartışma: Yaratıcı sürecimizi müzikle güçlendirmenin yolları.
• Hangi hikâyeyi neden sen anlatmalısın?
• Yazmak için aciliyet duygusu hissettiğin konular.
Derste Yazma ödevi: Filminin hayali fragmanında gördüğün imgeleri kağıda dök.
Hakim Fikir, Kısa Özet (Logline) ve Sinopsisi yaz.
Gün 4 “Yazar Görüşü”
• Yazar Görüşü nedir?
• Subject vs. Subject Matter
• Temalar ve Motifler
• Hikâyeyle olan kişisel bağın ifadesi ve neden şu anda bu hikâyeyi anlatmak istiyorsun?
Gün 5 “Bir sahnenin anatomisi”
Senaryodaki bir sahne hangi elementlerden oluşur? Bir yönetmenin senaryoda aradığı
elementleri yazar olarak sahneye yerleştirme.
• Yer ve Zaman
• Karakterin Sahnedeki isteği.
• Karakterin istediğini almasında ona yardımcı olan araçlar (Props)
• Sahnenin başı, ortası ve sonu. (Inciting Incident- Midpoint- Climax)
Gün 6 “Karakterler”
• Karakterlerinizin psikolojisine olan farkındalık
• Karakterlerin sosyo-ekonomik durumuyla paralel bir psikoloji içinde olması.
• Karakterlerin senaryo içinde karşılaştığı engeller.
• Engelleri aşma konusunda verdikleri kararlar ile somutlaşmaları.
• Karakterin senaryo başındaki ve sonundaki hali. Değişimi.
Daha Fazla
Şubat 7 (Pazartesi) - 13 (Pazar)